- Om Teknikfronten Sverige AB
- Företaget har organisationsnummer: 559344-8417. Företaget har sitt säte i Bunkeflostrand. Företagets postadress är Stockrosgatan 13, 218 47 Bunkeflostrand.
- Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@teknikfronten.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
- Beställning
- När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
- Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@teknikfronten.se.
- Leverans
- Vi har snabb, spårbar och försäkrad leverans genom DB Schenker.
- Våra normala leveranstider är 1-2 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
- Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@teknikfronten.se.
- Det finns möjlighet att hämta beställningen från vårt lager på Stockrosgatan 13, Bunkeflostrand och då tillkommer inga fraktkostnader. OBS! Avhämtning görs endast genom bokning. Du bokar in avhämtning genom att antingen mejla oss på info@teknikfronten.se eller genom att ringa oss på 040-123669.
- Priser
- Alla priser på vår webbplats anges som standard i svenska kronor (SEK) och inklusive moms (25%). Momsen specificeras i kundvagnen och i kassan. Fraktkostnader tillkommer i de fall varorna ska skickas och kostnaden anges i kundvagnen och i kassan.
- Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
- Ångerrätt (ångerrätten gäller endast privatpersoner, ej företag.)
- Hos oss har du alltid 14 dagars ångerrätt (gäller ej företag). Du som konsument har rätt att undersöka produkten (gäller ej reservdelar, minneskort, usb-stickor, batterier, powerbanks, hörlurar/headset, hygienartiklar).
-
5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
- Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@teknikfronten.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
- Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
- Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
- Du får endast provköra produkterna, vid användning utöver provkörning, t.ex. om tredjeparts applikationer är installerade eller om produkten har ominstallerats kommer vi ta ut en avgift på 499 SEK för att rensa produkten och installera om den. Produkterna får inte ha blivit öppnade fysiskt (t.ex. öppnat upp en dator). Skicket på produkterna ska vara identiskt vid retur som när produkten levererades. Får vi in returer på t.ex. en dator som har skador eller repor som den inte hade innan leverans skickar vi tillbaka datorn till er.
-
5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
- Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
- Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
- Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. T.ex. specialkonfigurerade datorer.
- Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
- Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
- Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten. För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift om 499 SEK. Detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt motta det i retur.
- Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
- Garanti och Reklamation
- Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
- Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
- Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
- Hos TeknikFronten har du naturligtvis garanti på alla NYA varor du köpt av oss. Garantin gäller i 1 år från det datum då du mottog varan.
- För begagnade kan vi ej lämna en standardgaranti som omfattar alla varor. Dessa produkter säljs i befintligt skick och deras respektive garanti anges för vardera enskild produkt.
- Du ska aldrig betala frakt eller returkostnad om felet orsakats av oss. Innan reklamationen, rådgör alltid med vår kundservice som du når på info@teknikfronten.se så att vi på bästa sätt kan avhjälpa felet. Felet ska anmälas inom skälig tid efter det att du mottagit varan.
- Om en produkt lämnas in för garantiåtgärd och undersökningen visar att felet inte omfattas av garantin enligt konsumentköplagen, till exempel vid handhavandefel eller skador orsakade av yttre påverkan som fukt, slitage eller liknande, debiteras en undersökningsavgift på 599 SEK.
- Reklamationsrätten gäller oavsett om felet är synligt eller dolt. Det är dock en förutsättning att fel inte har uppstått som följd av felaktigt bruk av varan. Är det fel på varan har TeknikFronten rätt att inom 6 månader åtgärda felet. Om så inte sker har du rätt att få en ny vara som ersättning för den defekta varan. Vid korrekt reklamation ersätts du som kund för eventuella fraktkostnader. Reklamation ska vara oss tillhanda inom skälig tid. Reklamation som sker inom 2 månader anses alltid som inom skälig tid.
- TeknikFronten förbinder sig att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. ARNs hemsida hittar du på www.arn.se och deras adress är ARN,Box 174,101 23 Stockholm
-
6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
- Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@teknikfronten.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
- Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
- Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
- Vi följer regelverket enligt konsumentköplagen och distansavtalslagen. För att läsa mer om dina rättigheter kan du besöka följande sida https://www.hallakonsument.se/omrade/dina-rattigheter/
- Ansvarsbegränsning
- Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
- Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
- Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
- Produktinformation
- Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
- Alla våra produkter är testade och fullt fungerande.
- Information om Cookies
- Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
- Personuppgifter
- Genom att handla hos Teknikfronten AB Sverige accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
- Teknikfronten AB Sverige är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
- Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
- 10.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person. - 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. - Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
- 10.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig. - 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
10.4.1 Betalleverantör - Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Svea. För att kunna erbjuda dig Sveas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Svea, för att Svea ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Sveas egen dataskyddsinformation. - 10.4.2 Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. - 10.4.3 Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. - 10.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format. - 10.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig. - 10.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen). - 10.8 Ansvarig för dataskydd
Teknikfronten Sverige AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs. - 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
- Ändringar till de Allmänna Villkoren
- Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
- Tvist och lagval
- I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
- Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.